مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 05:402020-05-02اجتماعي

 آغاز کاوش باستانشناسی در روستای احدبیگلوی گرمی


معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به منظور شناسایی توالی فرهنگی شمال استان کاوش باستان شناسی در روستای احدبیگلوی شهرستان گرمی آغاز شد.

- ایسنا/اردبیل معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به منظور شناسایی توالی فرهنگی شمال استان کاوش باستان شناسی در روستای احدبیگلوی شهرستان گرمی آغاز شد.

کریم لطفی13 اردیبهشت با بیان این مطلب اظهار کرد: اظهار کرد: به منظور شناسایی توالی فرهنگی شمال استان کاوش باستان شناسی در روستای احدبیگلوی شهرستان گرمی از روز گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی شهر گرمی اظهار کرد: این کاوش به دلیل واقع شدن در مسیر جاده تاریخی قفقاز و نزدیکی به مراکز اقماری شهر تاریخی برزند حائز اهمیت است و احتمال می رود اطلاعات ارزشمندی از دوره های مختلف تاریخی در این محل به دست آید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه مجوز کاوش در این منطقه از پژوهشکده وزارت میراث فرهنگی اخذ شده است، تصریح کرد: کاوش منطقه احدبیگلو در مدت 45 روز انجام خواهد شد.

لطفی افزود: کاوش روستای احدبیگلو در سطح 5 هکتار انجام خواهد شد که هدف از این کاوش شناسایی توالی فرهنگی در شمال استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 آغاز کاوش باستانشناسی در روستای احدبیگلوی گرمی

 آغاز کاوش باستانشناسی در روستای احدبیگلوی گرمی